دکتر قاليباف، فرمانده مهار طغيان ها/آخرين اقدامات شهرداري براي ساماندهي تخريبهاي باران بی سابقه بهار
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش «شهر»، پس از گذشت چند ساعت از بارش بي سابقه باران که منجر به طغيان مسيل انتقال آب به رودخانه کن و مختل شدن خط 4 مترو تهران شده بود با تلاش نيروهاي شهرداري بخش عمده اي از ديواره اي که فروريخته بود با استفاده از نيوجرسي و شن پر شده و ادامه کار براي ايمن سازي نهايي همچنان در جريان است. اين در حالي است که حجم و فشار آب طغيان کرده بي سابقه بوده کار در چنين شرايطي بسيار دشوار مي نمود.
مشاهدات خبرنگار ما نشان مي دهد هم اکنون حجم آبي که وارد خط 4 مترو مي شد به صورت چشمگيري کاهش يافته و الان با استفاده از 2 بيل مکانيکي لوله هايي براي کنترل و هدايت آب در مسيل قرار داده شده است.
بر اساس اين گزارش شهردار تهران شب گذشته شخصا هدايت اين عمليات مهار را بر عهده گرفته و تمامي معاونان شهرداري نيز در محل حادثه حضور به هم رسانده اند . مهدي چمران ، حسن بيادي و عليرضا دبير از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران هم خود را به محل اين عمليات رسانده اند .




 

استقرار گروه هاي ستاد مديريت بحران در 5 ايستگاه مترو




بر اساس اين گزارش همچنين کارشناسان و گروههاي عملياتي ستاد‌هاي مديريت بحران مناطق22گانه شهر تهران و سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در قالب گروههاي عملياتي در پنج ايستگاه خط چهار مترو که دچار آب گرفتگي شده‌اند، مستقر شدند.



سيد جواد کشفي معاون آمادگي، عمليات و امور مناطق سازمان با اعلام اينکه ستاد مديريت بحران شهر تهران کماکان فعال است و بر کم و کيف عمليات طغيان آب مسيل انتقال آب رودخانه کن نظارت دارد، گفت: بدنبال فعال شدن ستاد‌هاي مديريت بحران مناطق22گانه طي فراخوان بعمل آمده تمامي کارشناسان و نيروهاي عملياتي ستاد‌هاي مديريت بحران با تجهيزات خود از جمله ژنراتور‌هاي توليد برق اضطراري و پمپ‌هاي تخليه آب، پروژکتور‌هاي سيار تامين روشنايي در قالب پنج تيم در ايستگاه‌هاي آزادي، استاد معين، حبيب‌اللهي، توحيد و همچنين ايستگاه ارم سبز که محل اصلي انحراف آب مسيل به داخل تونل مترو خط چهار است مستقر شدند و با همکاري ساير عوامل شهرداري تهران با تمام توان مشغول هدايت عمليات تخليه آب و نظارت بر اقدامات مديريت سوانح هستند.



وي افزود: همچنين طي هماهنگي‌‌هاي بعمل آمده با مديران اتحاديه فروشندگان ماشين‌آلات و لوازم يدکي کشاورزي و شرکتي فعال در تامين ژنراتور برق ، بهره‌گيري از توان بخش خصوصي در تامين تجهيزات تخليه آب و تامين برق اضطراري بررسي شد.در عين حال طي هماهنگي‌هاي بعمل آمده علاوه بر پمپ‌هاي آب سازمان آتش‌نشاني، تعدادي از پمپ‌هاي تخليه آب شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي در شرکت آب منطقه‌اي تهران(مديران کميته‌هاي سوخت‌رساني و تامين شريان‌هاي حياتي) در ايستگاه‌هاي دچار آبگرفتگي مستقر و فعال شده‌اند و تخليه آب از ايستگاه‌ها ادامه دارد. وي گفت: رئيس سازمان و گروه اعزامي مديريت بحران کماکان در ايستگاه اصلي خط چهار و محل نفوذ آب مسيل به تونل مترو مستقر هستند و در کنار شهردار تهران و ساير معاونان و مديران شهري از نزديک بر عمليات نظارت دارند.


تغييرات جديد در حرکت قطارهاي خط 4 مترو تهران



در پي طغيان رودخانه مجاور خط 5 مترو ناشي از بارندگي بي سابقه اخير و نفوذ آب از ايستگاه مترو ارم سبز(ايستگاه مشترک تقاطع خطوط 4 و 5) به داخل مترو که منجر به تغيير حرکت قطارها در تعدادي از ايستگاههاي غرب به شرق اين خط شده است ، همکاران اين شرکت در تلاشند مشکل پيش آمده را هرچه سريعتر رفع و زمينه تردد قطارها را مجداداً برقرار کنند.



به همين منظور براي تسريع در عمليات پاکسازي خط 4 از آب نفوذي ، تا اطلاع ثانوي حرکت قطارها در اين خط که پيش‌تر از ايستگاه شهيد کلاهدوز تا ايستگاه انقلاب اسلامي برقرار بود مجداداً تغيير کرد و از ايستگاه شهيد کلاهدوز تا ايستگاه دروازه شميران سرويس دهي انجام مي شود.







شرکت بهره برداري مترو تهران از مسافران مترو خواست تا رفع مشکل و برقراري مجدد حرکت قطارها در خط 4 مترو از مسيرهاي ديگر خطوط ريلي و ساير وسايل حمل و نقل عمومي استفاده کنند.




ترافيک روان شد

عزيزاله رجب‌زاده رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران از آغاز فعاليت اين ستاد همزمان با صبح امروز-دوشنبه 28 فروردين- با هدف کنترل و هدايت عمليات خبر داد و گفت: طبق گزارش‌هاي رسيده به اين ستاد در حال حاضر اکثر مسير‌ها باز است و تردد در سطح شهربه نسبت روان است.


بنابراين گزارش ، نيروهاي شهرداري و سازمان‌هاي خدمات‌رسان براي بازگشايي معابر ، رفع آبگرفتگي و حل معضل ترافيک در برخي مسير‌ها و رفع ديگر مشکلات احتمالي در حال فعاليت در سطح شهر تهران هستند.


تصاوير دريافتي از دوربين‌هاي تلويزيوني سطح شهر درمرکز فرماندهي حاکي است که عمده مشکل فعلي ، آب‌گرفتگي در بخش‌هايي از زيرگذر‌ها و مناطق داراي عمق معابر است.


شب گذشته حرکت در خيابان‌هاي آفريقا، بزرگراه اشرفي اصفهاني تقاطع آبشناسان و برخي از نقاط شمالي خيابان ولي‌عصر با کندي صورت مي‌گرفت که تلاش نيرو‌هاي امدادي براي غلبه بر مشکلات ادامه دارد.
وي از شهروندان خواست ضمن پرهيز از تردد غير ضروري با عوامل شهرداري همکاري نمايند و از مراجعه به محل‌هاي داراي آبگرفتگي خوداري نمايند.


نظرات شما عزیزان:

ماهان
ساعت7:08---29 فروردين 1391
درست كه شهر همه چيز تخريب كرد اما شهردار قوي داره كار ها روبراه مي كنه

سامان
ساعت7:07---29 فروردين 1391
زنده باشي دكتر و قوي ادامه بدي

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب